Costa Rica
4. hét
5 6 7 8 9 10 11 12 13
> >>
Feketearcú küllő (Melanerpes pucherani)
2011.12.22. Csütörtök (22. nap)
Zöld cukormadár (Chlorophanes spiza)
Fél hétkor kijövok a teraszra, Avi már javában lövöldözi a madarakat, csatlakozom hozzá. Reggeli közben is fél szemünk a beszálló ágon, hátha valami érdekes jön. A madarak ma sem túl aktívak, pedig esik az eső, máskor ilyenkor egymást ölik a banán mellett. Egész nap itt ülünk, reménykedünk, néha fotózunk is.
2011.12.23. Péntek (23. nap)
Délelőtt a teraszon fotózgatunk Avival, jön egy nagy csoport német turista. Ebéd után kimegyünk kicsit az erdőbe kolibrizni, hol zuhog, hol csak esik az eső, egész nap össze-vissza változik az időjárás. Mikor megunjuk, visszaülünk a teraszra, de már itt sincs túl nagy mozgás. Vacsora előtt kiviszem a gépemet, hogy az amerikai madarászokat megkérdezzem a be nem azonosított madaramról. Nekik sincs sok ötletük, illetve ami van (blackbird), azt gyorsan megcáfolom, de végül csak megtaláljuk közösen, vörhenyes dalostangara a madárka. Visszacuccolok a szobába és szembesülök a ténnyel, hogy a laptopom - négy év hűséges szolgálat után - elhalálozott. Pár hónapja már egyszer eljátszotta ezt a dolgot (se kép, se hang, nem indul), de akkor szétszedtük darabokra (mármint tényleg darabokra) és valami csoda folytán elindult újra és azóta is ment gyakran 24 órát naponta (itt mondjuk kevesebbet, mert itt nincs internet). A könnyen kiszedhető dolgokat kibányászom belőle, de semmi változás, halott. Vacsora után választok egy Gibson könyvet a lodge gyűjteményéből de húsz oldal elolvasásába belefáradok, elálmosodom, inkább alszom.
2011.12.24. Szombat (24. nap)
Piroslábú cukormadár (Cyanerpes cyaneus)
Reggel hatkor ébredek, kihurcolom a fotós cuccot a teraszra, de nincs mozgás, süt a nap, úgy döntünk átmegyünk Adolfó kertjébe kismadarakat fényképezni. Adolfó el is visz minket, alig lehet a házához feljutni a csúszós agyagos hegyoldalban, már a múltkor megbeszéltem vele, hogy nem lenne jó, ha valaki összetörné itt magát, ki kellene javítani egy kicsit az utat, most megint felvetem és szerencsére neki is áll valami lépcsőfélét vágni a házához vezető ösvénybe. Mi egy szép mohás fadarabot állítunk be a madaraknak, van is nagy forgalom, de nem igazán ott ugrálnak, ahol szeretnénk. Reggelizni visszamegyünk a lodge-ba, a fiúk mondják, hogy Kata keresett, próbálom visszahívni, de azt meg ő nem veszi fel. Reggeli után a laboratóriumban lévő új telefonon sikerül végül beszélnünk. Itt nincs semmi karácsonyi hangulat, furcsa elgondolni, hogy otthon meg már ünnepelnek a családok. Ésanyáékat is felhívom, már ők is javában karácsonyoznak. Megkérem Katát, hogy segítsen új gépet szerezni, hogy ha jön, már tudja hozni magával. Vissza Adolfó kertjébe, sajnos az erős napsütésben képtelenség ezeket a szép színes madarakat fényképezni, de ebédig kitartunk. Mikor visszaérünk a szállásra, többen is szólnak, hogy látták a királykondort (reggel tetettem ki egy adag húst), így ebéd után kisétálunk a keselyűs leshez. Előtte megpróbálom Katát hívni, de nem veszi fel most sem (gyanús, hogy rossz a telefonja). Lassan közelítjük meg a lest, mégis elszáll az összes madár, király is van a felreppenők közt. :( Félórát ülünk a benn, de semmi mozgás, kijövök szétnézni, se madár, se kaja, nem csoda, hogy nem jönnek, egy apró falat hús sem maradt. Így nincs értelme tovább maradni, visszamegyünk Adolfó kertjébe. Süt a nap ezerrel, kék az ég, rossz fényviszonyok és szinte nulla madármozgás van itt. Mikor végképp nem mozdul semmi, visszakocsikázunk a lodge-ba. Itt már Maikol az ünnepi dekorációt tűzőgépezi az étterem oszlopaira. Kicsit beszélgetünk a fiúkkal, aztán én nekiállok a laptop ízekre szedésének. Vacsora előtt végzek is, de most elmarad a csoda, darabokra szedve pont annyira nem működik, mint összerakva. Az ünnepi vacsora nem túl finom, de utána vanília fagyi van epervelővel, ez különlegessé varázsolja számomra, mindjárt kérek is belőle repetát. Beszélgetünk, Aviék whiskey-znek, aztán páran bemennek Boca Tapadába, megnézni az ottani bulit, én kérek papírt és naplót írok kézzel (ilyen is régen volt), de sajnos ezt majd be is kell gépelni egyszer. Holnaptól állítólag már lesz kölcsön gépem, ha Maikol tényleg bejön dolgozni, és elhozza az övét. Lefekvés előtt még kihasználom, hogy a gép darabokban, lecsiszolom a műanyag házat, mert eléggé lekopott már a festék, ahol gépelésnél hozzáér a kezem, hátha még valaha élet költözik bele.
2011.12.25. Vasárnap (25. nap)
Hatkor felébredek, kimegyek a teraszra, Avi is jön hamarosan, nézegetjük a madarakat, ő Adolfóhoz megy, én várom Maikolt, bízom benne, hogy nem vág át. Hétre ígérte, 6:56-kor érkezik, és elhozta a laptopot is. Eddig jó. Megreggelizünk, kimegyünk a keselyűshöz, én belülről kitakarítom, meg lepucolom az ablakot, addig Maikol gyeptéglákat vág a keselyűk által kitaposott részekre. Gyorsan végzünk, átmegyünk a nagy toronyhoz, itt egy kis kertészkedés következik, aztán behozzuk a székeket az erdei toronyból, kicsit lecsiszolgatjuk a lábaikról a rozsdát, tisztogatás, aztán mehetnek is a teraszra. Felhívom Katát, a saját telefonját megint nem veszi fel, az enyémet hívom, azon sikerül elérnem, az iPhone-ja a ludas, valahogy elsummantja a hívásaimat. Már csak két hét és itt lesz ő is... :-) Befejezem a laptopom csiszolgatását, összerakom, nem megy, úgy tűnik, ebből nem lesz már számítógép. Maikol gépéből kiszedem a wichestert, berakom az egyik sajátomat, és feltelepítem rá a szükséges holmikat, vacsoráig végzek vele. Kaja után Avival bemegyünk Boca Tapadába netezni, letöltögetem a leveleimet, olvasom a híreket, Katát is felcsengetem egy percre. Este még olvasgatok, telepítgetek, míg el nem álmosodom.
2011.12.26. Hétfő (26. nap)
Piroslábú cukormadár (Cyanerpes cyaneus)
Reggeli után irány Adolfó kertje, süt nap hétágra, még itt van a legtöbb esélyünk normális képet csinálni. Ebédig kitartunk, bár a végén kicsit elülnek a madarak. Kaja a lodge-ban, délután Avi a teraszról fotózik én meg a kölcsöngéppel vacakolok estig, vacsora után Avi kocsijával bemegyek Boca Tapadába netezni.
2011.12.27. Kedd (27. nap)
Hét után ébredek fel, megreggelizem, aztán Avival átmegyünk Adolfó kertjébe fotózni. Ma is felhőtlen kék az ég, meleg is van persze, ennek ellenére a madarak szokatlanul aktívak egészen ebédig folyamatosan pörögnek, nem győzzük cserélni a banánt az etetőn. Ebéd után Avi elbúcsúzik, még tekereg két napot Costa Ricában, aztán megy haza Seattle-be. Kimegyek letakarítani a keselyűs ablakát, mert nyitva felejtettük a takarást, meg átballagok a toronyhoz megnézni, hogy jönnek-e már a madarak. Hát, elég gyenge mozgás van, persze a terasznál sem mozdul semmi. Visszajövök a szobámba, naplót írok, próbálom Katát felhívni, de nem veszi fel egyik telefont sem, lehet nem is csörög ki nála. Nekiállok képeket válogatni, de olyan álmosság tör rám, hogy ledőlök aludni egy kicsit, csak hatkor ébredek. Naplót írok, képeket válogatok bele, sajnos az erős napsütés miatt elég vacakok lettek... Vacsora, alvás.
2011.12.28. Szerda (28. nap)
Ragyogó napsütésre ébredek, a madarak nem nagyon mocorognak, olyan nyomott idő van. Felhívom Katát, közben Csabi barátomat is bevonjuk a beszélgetésbe egy kihangosított telefonon keresztül, mégis csak ő a nagy gép beszerző mágus. Meg is állapodunk nagyjából a paraméterekben, úgy néz ki, sínen van a dolog. Közben Cristian idétlenkedik előttem, előbb az ajtó mögül bábozik mindenféle dologgal, aztán egy vízzel töltött gumikesztyűvel próbálja elvonni a figyelmemet. Feltelepítem az új Delphit, azzal vacakolok egész nap, mert nem haladtam a programozással szinte semmit.