Brazília
6. hét
7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
> >>
Aranyhomlokú aratinga (Aratinga aurea)
2009.11.19. Csütörtök (36. nap)
Már fel tudunk jönni...
Délelőtt nekiállok egy régi hiba kijavításának a HidePhotography foglalási rendszerében, csak reménykedem, hogy sikerült megcsinálnom, mert nálam nem igazán hibázik. A délutáni műszakban (délben annyira tűz a nap, hogy kényszer sziesztázunk) kimegyek Bencével és Andrással a toronyhoz. Felkerül a három hosszú gerenda, a tetejére az OSB lapok, már fel is tudunk rá mászni. Még a lemenő nap utolsó fényeiben látunk elszállni pár jácintkék arát, jó lesz innen fotózni! :-) Estére feltámad a szél, gyülekeznek a sötét fellegek. Éjszaka felébredünk a viharos szélre, esik egy kis eső, de a java elkerül minket.
2009.11.20. Péntek (37. nap)
Yellow-chevroned Parakeet (Brotogeris chiriri)
Délelőtt hűvös, felhős idő van, én egy sokfoglalatos drótot csinálok az éjszakai műszakhoz, kipróbáljuk majd, hogy tudunk-e dolgozni lámpafénynél, mert akkor sokkal kellemesebb (=elviselhetőbb) a hőmérséklet. Ebédre húsos palacsinta van, majdnem olyan, mint otthon a hortobágyi, meg utána tejberizs. Mariától kapunk még egy doboz tejberizst extraként. Délután programozok, naplement előtt járok egyet a házak körül a fényképezőgéppel. Vacsorára tejberizs, aztán naplóírás, képválogatás. Nincs net, majd feltöltöm, ha tudom.
2009.11.21. Szombat (38. nap)
Délelőtt programozom, délután kimegyek a toronyhoz én is. Bence és András fenn dolgoznak, mi Csillával időnként feladunk valami szerszámot vagy anyagot. Kijön Joáo és Olívia is, Bencéék épp elkészülnek a padló felcsavarozásával, felhívják őket, nézzenek körül fentről. Még Csilla is felmászik, pedig neki tériszonya van. Én csinálok pár werk képet. Vacsorára átmegyek Máriához, beszélgetünk kicsit, próbálok portugálul megszólalni. Este a többiek megnézik a Hitmant, én inkább szunyókálok, pihentetem a szemem.
2009.11.22. Vasárnap (39. nap)
Üregi bagoly (Athene cunicularia) tojó
Ma a többiek nem dolgoznak, mert vasárnap van (Andrásékra tekintettel a vasárnap pihenőnap) én folytatom a hiányzó foglalások felvitelét a rendszerbe. Így, hogy három gép lóg a neten, elég lassan megy a dolog. Délután Joáoék megszerelik a Bandeirantét, most már veszi az egyes, kettes sebességet is. Miután végeznek, mindannyian felkerekedünk, mert az egyik szafaris kocsi ötven jabirut látott délelőtt a terület legmesszebbi pontján. Négy óra elmúlt, a nap sem éget már teljes erejéből. Rengeteg a madár a területen, gyakori jelenet, hogy kisebb madarak üldöznek egy tukánt, reptükben csípkedik, vagdalják, ahol érik. Odaérünk az említett helyre, a jabiruk már sajnos elmentek viszont 30-40 örvös csája (Southern Screamer) még mindig itt bóklászik a víz körül. Visszaindulunk, a farm mellett Bence beül baglyozni a Panasonic-kal, mi viszünk pálmamagot az aráknak, aztán odaküldjük a tojót Bence elé. A fiókák már kirepültek, így nem sok mindent lehet fényképezni. Sötétedéskor hazamegyünk, vacsora, aztán hamar elcsendesedünk.
2009.11.23. Hétfő (40. nap)
Reggel a többiek kimennek a toronyhoz, én átmegyek Mariához megreggelizni. Vajas kenyér (ezt is Maria süti) sajt, meg süti és tea van, mint mindig. A könyvelést javítgatom egész nap meg apróbb módosítások az admin felületen, Bencéék csak fél öt felé jönnek vissza, de akkor is csak anyáért meg vízért, aztán mennek is vissza. Este kimegyünk kicsit a medencébe pancsolni, szokás szerint én unom meg leghamarabb. Tíz felé nekikezdek a Watchmen c. filmnek, nagyon hosszú, későn fekszem.
2009.11.24. Kedd (41. nap)
Sereges gulyamadár (Gnorimopsar chopi)
Délelőtt dolgozom a honlapon, délután Andrással meg Guatóval felrakodjuk a nagy gerendákat és kivisszük a toronyhoz. Lepakoljuk, újabb forduló, megrakjuk az autót, aztán már csak egyedül viszem ki, mert utána fotózni szeretném az arákat. Lerakom a fákat a kocsiról, beállok az árnyékba, aztán felállítom a lessátrat. Sajnos az arák nem szállnak messzire, csak a szomszédos fákra és látják, amint beülök a sátorba. Tudják, hogy itt vagyok, egy darabig méltatlankodnak még rekedtes hangjukon, aztán elszáll az egész csapat. Süti a nap a sátrat, van vagy ötven fok idebenn, reménykedem, hogy jön egy másik csapat ara, de semmi. Ömlik rólam a víz, de kitartok naplemente utánig, hiába, az arák már lefekvéshez készülődnek valahol, egy sem jött még a közelbe sem. Vissza a lodgeba, vacsora, Bence nem jött haza, Mirandában alszik, holnap még próbál pénzt felvenni.
2009.11.25. Szerda (42. nap)
Pantanal kardinálispinty (Paroaria capitata)
Reggel András fordul egyet a toronynál, aztán átmegyünk a műhelybe keselyűs leseket építeni. Én a szellőzőkre csinálok keretet a szúnyoghálónak, sajna itt nincs olyan jó körfűrész, mint CR-ben, nem tudok 45°-ot vágni, így kézzel vacakolok, így persze tízszer annyi ideig tart a munka. Ebéd, Maria közli, hogy vasárnap megy el, még gyorsan rendelek tőle palacsintát, biztos, ami biztos. Vissza a műhelybe, miután készek a keretek, lefestem őket, aztán Andrásnak segítek. Később megjön Bence is, beáll ő is dolgozni. Vacsoránál Bruna elújságolja Bencének, hogy délelőtt találtak egy másfél méteres anakondát, persze nem szóltak, megint elfelejtették, pedig minden egyes alkalommal megígérik, hogy legközelebb már nekünk is magmutatják, ha találnak valamit.